기업조회

본문 바로가기 주메뉴 바로가기

논문 기본정보

식품기업의 마케팅 커뮤니케이션 전략에서 광고와 퍼블리시티의 효과 차이 분석: 식품 유형과 소비자의 식품 안전추구행동의 조절역할을 중심으로

논문 개요

기관명, 저널명, ISSN, ISBN 으로 구성된 논문 개요 표입니다.
기관명 NDSL
저널명 산업경제연구
ISSN ,
ISBN

논문저자 및 소속기관 정보

저자, 소속기관, 출판인, 간행물 번호, 발행연도, 초록, 원문UR, 첨부파일 순으로 구성된 논문저자 및 소속기관 정보표입니다
저자(한글) 정재엽,김현철
저자(영문)
소속기관
소속기관(영문)
출판인
간행물 번호
발행연도 2016-01-01
초록 The research was structured as a 2(communication type : advertisement vs. publicity) x 2(product type : hedonic product vs. utilitarian products) x 2(safety pursuit behavior : high vs. low). Results show that consumers have more trust for messages that are delivered through publicity (rather than advertisements), and had more positive purchase intentions and product usage behavior. Also, message credibility and purchase intentions were higher for hedonic products when they were exposed through advertisements, while in utilitarian products, publicity increased message credibility, product usage behavior, and purchase intentions. Lastly, in terms of communication types and safety pursuit behaviors, advertisements were more effective on consumers with low safety pursuit behaviors, while publicity was more effective on consumers with high safety pursuit behaviors.
원문URL http://click.ndsl.kr/servlet/OpenAPIDetailView?keyValue=03553784&target=NART&cn=ART002104095
첨부파일

추가정보

과학기술표준분류, ICT 기술분류,DDC 분류,주제어 (키워드) 순으로 구성된 추가정보표입니다
과학기술표준분류
ICT 기술분류
DDC 분류
주제어 (키워드)